ترمیم خط لبخند

از بین بردن خط خنده برای کسانی که ترجیح می‌دهند پوستشان بدون چین و چروک باشد، ضروری به‌نظر می‌رسد. روش‌هایی برای درمان این خطوط وجود دارد که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به فیلر، بوتاکس و نخ اشاره کرد.

اگر چه خنده اغلب بهترین دارو است، اما حركت عضلات صورت ما در هنگام لبخند زدن و خندیدن موجب ایجاد چین در پوست شده، و چین‌ و چروک‌ هایی را به وجود می‌ آورد كه به خطوط خنده معروف است. هنگامی ‌که پوست جوان و انعطاف‌ پذیر است، این خطوط به چشم نمی‌ آیند، اما با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست‌ داده و این چین‌ و چروک‌ ها عمیق‌ تر و قابل‌ توجه‌ تر می‌ شوند. بسیاری از افراد خطوط خنده را به‌ عنوان یک بخش طبیعی از روند پیری تلقی می‌ کنند؛ با این‌ حال، بسیاری از افراد دیگر در پی رفع آن‌ ها هستند. این خطوط سن شما را بیشتر جلوه می‌ دهند، و موجب بارزتر شدن دیگر خطوط و چین‌ و چروک‌ ها می‌ شوند. خطوط خنده همراه با بسیاری از نشانه‌ های دیگر پیری پیش می‌ روند، اما مقابله با آن‌ ها با استفاده از روش‌ های درمان خط خنده بسیار ساده است.

روش های از بین بردن خط خنده

از بین بردن خط لبخند توسط فیلر صورت، بوتاکس، لیزر، میکرونیدلینگ، لایه‌بردارهای شیمیایی، جراحی، تزریق کلاژن و نخ صورت می‌گیرد. در ادامه، هر یک از درمان‌ها را شرح خواهیم داد.

لیفت با نخ

نخ‌های PDO جدیدترین ابزار برای درمان خط خنده و دستیابی به نتایج عالی برای سفت کردن پوست هستند. این نخ‌ها ریز (نخ‌های ۳ تا ۵ سانتی‌متری) هستند که در لایه زیرین پوست شما قرار می‌گیرند. ممکن است ۶۰-۱۰۰ رشته برای لیفت خطوط خنده مورد نیاز باشد. نخ‌های PDO که به عنوان نخ‌های پلی دیوکسانون نیز شناخته می‌شوند، با تحریک تولید کلاژن جدید در پوست شما کار می‌کنند. آن‌ها در درجه اول پوست را سفت می‌کنند؛ اما اثر لیفت‌کنندگی نیز دارند.

فیلر

این درمان یکی از درمان‌های محبوب و رایج برای خط خنده است که به تزریق ژل اسید هیالورونیک به چین و چروک بین دهان و بینی می‌پردازد. برخلاف بوتاکس که تقریبا یک هفته طول می‌کشد تا اثر کند، بهبود با فیلرها بلافاصله مشاهده می‌شود. نتایج این روش معمولا چندین ماه دوام می‌آورند و بیشتر مراجعان برای ترمیم فیلر، به‌صورت سالیانه به پزشک مراجعه می‌کنند.

بوتاکس

بوتاکس نیز یک درمان تزریقی برای خط لبخند است، اما عملکرد آن با فیلرهای پوستی متفاوت است. بوتاکس از سموم بوتولینوم ساخته می‌شود که حرکت را در نواحی مورد نظر محدود می‌کند و به‌طور موقت ماهیچه‌هایی را که باعث ایجاد چین و چروک‌های خاص می‌شوند فلج می‌کند. از بوتاکس برای بهبود ظاهر خطوط خنده موجود یا به عنوان یک درمان پیشگیرانه استفاده می‌شود.

نتایج حاصل از درمان بوتاکس معمولا تا چهار ماه دوام می‌آورد و پس از این مدت نیاز به شارژ مجدد دارد.

لیزر

لیزر درمانی یک روش بازسازی پوست است که برای برداشتن لایه بالایی سلول‌های پوست در نواحی مورد نظر استفاده می‌شود. درمان‌ توسط لیزر بافت و ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد، پوست را سفت می‌کند و در عین حال تولید کلاژن و بازسازی سلولی را تحریک می‌کند. همچنین از لیزر برای کاهش لکه‌ها استفاده می‌شود؛ چرا که لایه زیرین را آشکار می‌کند. لیزر عوارضی همچون تورم و درد دارد که پس از چند روز بهبود می‌یابند.

لایه‌بردارهای شیمیایی

همانند درمان‌های لیزری، لایه‌برداری شیمیایی با برداشتن لایه بالایی پوست عمل می‌کند تا ظاهری روشن‌تر و سالم‌تر ایجاد کند. یک محلول شیمیایی روی صورت قرار می‌گیرد تا سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و لایه‌ای جوان‌شده و غنی از کلاژن را جایگزین پوست پیر یا آسیب‌دیده در برابر نور خورشید می‌کند. لایه‌برداری شیمیایی اغلب برای درمان جای زخم آکنه و منافذ باز استفاده می‌شود؛ اما می‌تواند ظاهر خطوط لبخند و چین و چروک از جمله خط خنده را نیز بهبود بخشد.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک درمان زیبایی است که سنتز کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند تا پوستی صاف و جوان‌تر داشته باشید. در این روش، از سوزن‌های ظریف برای ایجاد آسیب‌های ریز در پوست استفاده می‌شود که باعث تولید پروتئین‌های تقویت‌کننده پوست از طریق واکنش طبیعی بدن به بهبود زخم می‌شود.

جراحی زیبایی

یک راه طولانی‌تر برای خلاص شدن از شر خطوط خنده، جراحی زیبایی است؛ اما این کار باید با دقت انجام گیرد و برای همه مناسب نیست. لیفت صورت با جراحی می‌تواند با چین و چروک‌های عمیق مبارزه کند و نتایج متحول‌کننده‌ای را ارائه دهد؛ اما این درمان هزینه زیادی نسبت به سایر درمان‌ها دارد و به چندین هفته زمان برای بهبودی نیازمند است. اگر تصمیم به انجام جراحی لیفت صورت برای از بین بردن خط لبخند دارید، حتما تحقیقات خود را انجام دهید و پزشک مناسب را برای انجام این عمل بیابید.

پیشگیری از ایجاد خط خنده

برخی از عواملی را که موجب خط خنده می‌ شوند می‌ توانید در زمان جوانی با پیروی از سبک زندگی سالم از میان بردارید. به طور مثال می‌ توانید برای پیشگیری از چروک شدن پوست ناشی از صدمات نور خورشید، ضدآفتاب بزنید. چه در حال حاضر روی صورت‌ تان خط خنده دارید و چه هنوز به آن گرفتار نشده‌ اید، پوست‌ تان را پرآب نگه دارید. هر روز آب فراوان بنوشید و از نوشیدن بیش از حد قهوه یا نوشیدنی‌ های الکلی که باعث تکرر ادرار می‌ شوند، پرهیز کنید.

صورت‌ تان را روزی یک تا دو بار بشویید و پس از آن با توجه به نوع پوست‌ تان از کرم‌ های مرطوب‌ کننده استفاده کنید.

ورزش و رژیم غذایی گیاهی هم می‌ تواند پوست‌ تان را سالم نگه دارد.

اگر به دنبال انگیزه‌ ای بیشتر برای ترک سیگار هستید، پس بدانید با کنار گذاشتن سیگار می‌ توانید در آینده جلوی چروک‌ تر شدن پوست‌ تان را، مانند ایجاد خط خنده، بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btnپشتیبانی پشتیبانی پشتیبانی