جراحی بینی بسته

عمل بینی امروزه در بسیاری کشورها مانند ایران یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی است که فارغ از جنسیت افراد طرفداران زیادی دارد. نکته مهم درباره این جراحی این می باشد که برای انجام رینوپلاستی حتما باید سن رشد گذشته باشد. این جراحی در گذشته صرفا برای کوچک کردن بینی بوده است و برای آن از غضروف و استخوان بینی کاسته می شد. این نوع عمل مشکلات زیادی ممکن بود بهمراه داشته باشد. مشکلاتی همچون مشکلات تنفسی و تغییر شکل های نامطلوب بینی ممکن بود رخ دهد. ولی در روشهای نوین این گونه مشکلات به ندرت دیده می شود.

عمل بسته بینی چیست؟

تغییر ظاهر بینی بدون زخم و جراحت طبیعتا یکی از گزینه‌های محبوبی است که طرفدار کم ندارد. این شیوه دقیقا همان روش است که با ایجاد برش‌های داخل سوراخ بینی می‌تواند مشکلات افتادگی نوک بینی، برآمدگی و قوزهای کوچک، و عدم تقارن بینی را برطرف کند.

از این تکنیک که یکی از انواع عمل بینی است، برای درمان انحراف بینی هم استفاده می‌کنند. جراحی بینی به روش بسته تکنیک مدرنی با حداقل عوارض جانبی برای رفع نواقص ظاهری است. این عمل تجربه، تخصص و مهارت بالای جراح را می‌طلبد. در این تکنیک صرفا برش‌های سطحی از داخل سوراخ بینی ایجاد می‌شود و نیازی به بخیه ندارد. این یعنی خبری هم از جای زخم و بریدگی روی پوست نخواهد بود البته نوع پوست بیمار یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب این نوع عمل جراحی به‌شمار می‌آید.

در رینوپلاستی بسته که گاهی به آن رینوپلاستی داخل بینی نیز گفته می‎شود، جراح تمام برش‎ها را در داخل سوراخ‎های بینی ایجاد می‎کند. در نتیجه بینی به طور کامل باز نشده و ساختار زیرین آن خیلی خوب نمایان نمی‎شود. تمام کارها از طریق منافذ باریک ایجادشده در هر سوراخ بینی انجام می‎شود و جراح دید محدودی دارد. به‎ همین‎ دلیل، انتخاب یک جراح ماهر و دیدن نمونه‏ کارهای قبلی وی ضروری است.

علاوه‎ بر عدم وجود جای زخم قابل مشاهده، عمل جراحی بینی به روش بسته نسبتا سریع است و منجر به تورم زیاد یا دوره نقاهت طولانی نمی‎شود. معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می‎شود، زیرا می‎تواند منجر به تجمع خون در گلو شود که در صورت هوشیاری بیمار به طور بالقوه خطرناک است.

هنگامی ‎که بی ‎حس شدید، جراح برش‎هایی را در داخل سوراخ‎های بینی شما ایجاد می‎کند. سپس از این طریق پوست را از غضروف جدا می‎کند و با افزودن یا تراشیدن غضروف یا استخوان روند تغییر شکل بینی را آغاز می‎کند.

وقتی شکل‎ دهی کامل شد، بخیه زدن و گچ ‎گیری یا اسپلینت بینی انجام می‎شود. معمولا جراحی بینی به روش بسته ۱ تا ۲ ساعت طول می‎کشد.

مزایای عمل بینی به روش بسته

رینوپلاستی بسته بخاطر مزایای فوق العاده ای که دارد انتخاب اول جراحان بینی در بسیاری از عملها می باشد. از مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • کاهش مدت زمان جراحی
  • همینطور کاهش دوره نقاهت
  • کاهش میزان تورم
  • عدم برش در ناحیه کلوملا
  • زخم بعد از جراحی بینی در بیرون وجود ندارد

نکات قابل توجه قبل از انجام جراحی بینی بسته

قبل از جراحی بینی، شما با جراح خود مشورت خواهید کرد تا در مورد وضعیت خاص و نتیجه دلخواه خود صحبت کنید. معمولا در این جلسه جراح بینی در مورد سابقه پزشکی و مکمل‎ها یا داروهای مصرفی شما سوالاتی می‎پرسد.

در روزهای منتهی به عمل، از مصرف داروهای رقیق‎کننده خون، از جمله ایبوپروفن یا آسپرین و الکل خودداری کنید. سیگار کشیدن می‌تواند روند بهبودی را طولانی‌تر کند، بنابراین در صورت امکان بهتر است قبل از عمل سیگار را ترک کنید. از قبل هماهنگ کنید که بعد از عمل شخصی شما را به خانه برساند، زیرا نمی‎توانید تحت بیهوشی رانندگی کنید.

انواع عمل بینی به روش بسته کدامند؟

برخلاف عمل بسته، در عمل باز پزشک می‌تواند پوست و غضروف را بلند کند و روی کل ساختار و استخوان بینی تسلط داشته باشد. بنابراین، این روش بیشتر برای رفع نواقص جزیی مثل کوتاهی طول بینی، رفع قوزهای کوچک و بهبود ظاهر نوک بینی توصیه می‌شود اما برای رفع مشکلات شدید بینی بهترین گزینه جراحی باز بینی است. تکنیک‌های مختلفی برای عمل بسته بینی وجود دارد. انواع جراحی بینی به روش بسته عبارتند از:

۱. جراحی بینی به روش بسته پرزرویشن

روش پرزرویشن جراحی بینی یا رینوپلاستی (preservation rhinoplasty) نوعی تکنیک جراحی بینی مدرن کم تهاجمی است. هدف عمل بینی به روش پرزرویشن، اصلاح عیوب ظاهری در عین حال حفظ آناتومی طبیعی بینی است تا بافت‌های زیرین کمتر آسیب ببینید. مزیت روش بسته پرزرویشن این است که عوارض جانبی آن کمتر از تکنیک‌های دیگر است.

۲. جراحی بینی به روش بسته پلاسما جت

در روش پلاسما برشی در ساختار بینی نداریم. پلاسما بینی نوعی روش عمل بینی بسته برای بینی‌های گوشتی است که نقاط ریزی روی پوست بینی با دستگاه پلاسماجت سوزانده می‌شود. دستگاه پلاسما جت هوای بین پوست بینی و پراب دستگاه را یونیزه می‌کند، در نتیجه میدان مغناطیسی ایجاد شده و پلاسما تولید می‌شود.

این پلاسمای تولید شده سطح پوست را تصعید می‌کند. هرچند این روش بیشتر مناسب بینی‌های گوشتی است اما بینی‌های استخوانی هم می‌توانند برای ایجاد فرم دلخواه بینی از جراحی بینی بسته با پلاسما استفاده کنند. این روش با کمترین عوارض باعث فرم‌دهی و لیفت بینی می‌شود.

۳. جراحی بینی بسته با لیزر

عمل بینی بسته با لیزر که به عنوان اندونازال یا سپتوپلاستی با لیزر نیز شناخته می‌شود، یک روش جراحی کم تهاجمی است که برای اصلاح ناهنجاری‌های ساختاری یا نقص بینی کاربرد دارد. این روش شامل استفاده از فناوری لیزر برای تغییر شکل و تغییر موقعیت بافت‌های بینی بدون ایجاد برش خارجی است.

معایب عمل بینی به روش بسته

نیاز به مهارت افرون تر

این روش درمانی-زیبایی بدون بند کردن پوست انجام می گردد در این روش جراح از طریق احساس و ظاهر بیرونی بینی از طریق دهانه های بینی تغییرات را انجام می دهد. بنابراین اگر خواهان این نوع عمل می باشید باید نزد جراح متخصص این نوع روش درمانی بروید.

 محدودیت در موارد اصلاحی

این روش برای افرادی که نیاز به تغییرات جزئی دارند توصیه می شود. با این روش نمیتوان موارد اصلاحی زیادی را انجام داد. و فقط تغییرات جزئی را می توان انجام داد.

 دشواری مشاهده بینی در حالت طبیعی

در رینوپلاستی بسته پوست بینی کشیده می شود و غضروف بینی تحریک می گردد. بنابراین مشاهده وضعیت طبیعی بینی در این حالت دشوار می باشد

قیمت جراحی بینی به روش بسته

جراحی زیبایی بینی یکی از عمل هایی است که از بیشترین بی ثباتی برخوردار است. این به معنای عدم تعیین هزینه ای مشخص برای این جراحی است. یعنی هیچ فردی نمی تواند به طور مشخص، هزینه ای را برای این عمل تعیین کند. چرا که در کلینیک های زیبایی هر متخصصی بر اساس تجربیات، موقعیت کلینیک و دانش خود هزینه ها را مشخص می کند. همچنین شرایط فردی نیز تاثیر بسزایی در این هزینه ها دارد. برخی از افراد دارای بینی های گوشتی بوده که این موضوع، جراحی را سخت تر می کند. پزشک پس از معاینه و مشاوره به فرد، او را از سختی عمل آگاه می کند. برای بینی های استخوانی که فرم دهی آسان تری دارند در اکثر مواقع هزینه ها کمی پایین تر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btnپشتیبانی پشتیبانی پشتیبانی