جراحی بینی عقابی

بینی عقابی و یا در برخی منابع بینی رومی یکی از انواع بینی می باشد. این نوع بینی حالتی قلاب شکل در ناحیه نزدیک سر بینی دارد.از آنجایی که این نوع بینی کمی شباهت به منقار عقاب دارد به آن بینی عقابی گفته می شود.جراحی بینی عقابی به جراحی گفته می‌شود که در آن استخوان بر آمده‌ای که روی پل بینی ایجاد شده است توسط جراح از بین می‌برد و ظاهر منحنی یا اصطلاحا قوزی شکل آن را بهبود می‌بخشد. از آنجایی که بینی عقابی باعث ایجاد ظاهری نامطلوب می‌شود و از زیبایی چهره فرد می‌کاهد، جراحی بینی عقابی یکی از پرطرفدار ترین جراحی های بینی میان زنان و مردان است.

کاندید مناسب برای جراحی بینی عقابی

افرادی که دارای بینی عقابی هستند معمولا از نمای رخ کامل مشکلی ندارند اما زاویه‌ی نیم رخ صورت برای آنها آزاردهنده می‌باشد، سوراخ‌های بینی در این افراد ممکن است اندازه‌ی معمولی داشته باشند و یا در برخی موارد سوراخ‌های بینی از حد طبیعی بزرگتر هستند. بنابراین در اکثر موارد علاوه بر اصلاح قوز بینی عقابی باید تغییراتی در اندازه‌ی سوراخ‌های بینی و همچنین سایر قسمت‌های بینی انجام شود.

افراد بالای ۱۸ سال که دارای بینی عقابی بوده و از ظاهر بینی خود رضایت ندارند در صورتی که از سلامت جسمانی مناسبی برخوردار باشند می‌توانند جهت جراحی بینی اقدام نمایند.

مزایای جراحی بینی عقابی

هر جراحی زیبایی بنا به هدف انجام آن مزایایی دارد که افراد را به سمت انجام آن سوق می دهد. در ادامه برخی از مزایای جراحی بینی عقابی را می خوانیم:

بهبود ظاهر چهره: جراحی بینی عقابی می تواند چنان تغییری در شکل و اندازه بینی ایجاد کند که تناسب کامل میان سایر اجزا چهره ایجاد شود.

بهبود تنفس: اگر شما دچار مشکلات تنفسی هستید جراحی بینی عقابی موجب تعدیل شرایط تنفسی شما خواهد شد در این جراحی با بازسازی بافت‌های نرم بینی، میزان تبادل هوا افزایش پیدا می کند.

رفع خروپف: چنانچه هنگام خواب خروپف می کنید با انجام این جراحی این مشکل شما برطرف می شود.

دائمی بودن: نتایج جراحی بینی عقابی ماندگار بوده و تا آخر عمر ثابت باقی می ماند.

بینی طبیعی: در این نوع جراحی برجستگی و انحنای روی پل بینی برطرف شده و یک بینی صاف و طبیعی خواهید داشت.همچنین زاویه‌ی رخ و تمام رخ نمایی بهتر پیدا می کنند.

جراحی بینی عقابی چگونه انجام می‌شود؟

جراحی بینی عقابی با متد های مختلفی انجام می شود که این متد بر اساس میزان خمیدگی بینی، ارتفاع پل بینی، محل خمیدگی و… متغیر است. و همچنین جراحی بینی عقابی توسط بهترین جراح بینی در تهران انجام می‌شود. مراحل عمل بینی عقابی عموماً شامل موارد زیر است:

  1. مشاوره: در مرحله اول جراحی بینی عقابی شما با جراح متخصص ملاقات خواهید کرد تا درباره هدف، نیازها و انتظارات خود از این جراحی صحبت کنید. جراح به دقت شکل و ساختار بینی شما را مورد بررسی قرار داده و بر اساس آن، پیشنهادها و روش‌های ممکن را برای شما ارائه می‌دهد.
  2. آماده سازی: روز جراحی بینی عقابی، جراح و تیم جراحی با شما دیدار کرده و روش‌ها و جزئیات عمل را بررسی می‌کنند.
  3. بیهوشی: در جراحی بینی عقابی، شما تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرید و هیچ گونه دردی احساس نمی‌کنید.
  4. برش‌ها: در جراحی بینی عقابی، جراح برش‌های کوچکی در داخل بینی یا در ناحیه بین بینی و لب برای دسترسی به استخوان و بافت‌های بینی ایجاد می‌کند. این برش‌ها معمولاً در نواحی انجام می شود که اثر آن‌ها پس از عمل به راحتی پنهان می‌شود.
  5. تغییر شکل بینی: در این مرحله، جراح به شکل‌دهی بینی شما می‌پردازد. این فراید شامل کاهش یا افزایش اندازه بینی، تغییر در انحنای آن، برجستگی‌ها یا پهنای بینی باشد. این فرایند با استفاده از تکنیک‌های جراحی بینی عقابی صورت می گیرد که شامل: تنظیم استخوان بینی و تغییر شکل بافت‌های نرم بینی می‌شود.
  6. بانداژ: پس از اتمام جراحی بینی عقابی، باندپیچی بینی شما توسط جراح انجام می‌شود. این بانداژ به کاهش ترشحات و خونریزی‌های ممکن بعد از عمل کمک می‌کند.
  7. ریکاوری: فرد بیمار بعد از انجام جراحی بینی عقابی به اتاق ریکاوری رفته تا هوشیاری خود را بازیابد.
  8. احتمال بستری بعد از جراحی: بعد از جراحی بینی عقابی، بسته به توصیه‌های جراح، شما ممکن است چند روز در بیمارستان بمانید و سپس به خانه برگردید.
    جراحی بینی عقابی

نتایج جراحی بینی عقابی

در روزها و هفته‌های اول پس از جراحی بینی به دلیل تورم بینی ممکن است نتوانید نتایج را به صورت کامل مشاهده کنید اما پس از برداشتن آتل، از بین رفتن قوز و صاف شدن دیواره‌ی بینی کاملاُ مشهود خواهد بود. پس از گذشت چند هفته و با کاهش تورم می‌توانید نتایج جراحی را به صورت کامل مشاهده نمائید.

بخیه‌هایی که در خارج بینی اعمال شده است بسیار ظریف بوده و به سختی ممکن است رد آنها را مشاهده نمائید، محل بخیه‌ها به تدریج و با گذشت زمان کم رنگ شده و پس از چند سال هیچ گونه نشانه‌ای از برش و یا بخیه‌هایی که در هنگام جراحی ایجاد شده بود مشاهده نخواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btnپشتیبانی پشتیبانی پشتیبانی