جراحی زیبایی فک

جراحی زیبایی فک که در اصطلاح پزشکی، جراحی ارتوگناتیک نیز نامیده می شود، به منظور رفع مشکلات زیبایی و عملکردی فک انجام می پذیرد. از طریق جراحی ارتوگناتیک، می توان مشکل بی نظمی آرواره، دندان ها و بی نظمی های اسکلتی در ناحیه فک و چانه را از بین برد.

انواع جراحی زیبایی فک به شرح ذیل می باشد :

اصلاح جلو آمدگی فک : در این روش از جراحی زیبایی ، قسمتی از فک که دندان روی آن قرار گرفته شده است ؛ به عقب برده می شود تا هر دو فک بالا و پایین با یکدیگر همتراز شوند.

اصلاح عقب رفتگی فک : در این نوع جراحی فک ، بخشی از فک بریده شده و به عقب برده می شود تا دندان های فک بالا و پایین بر روی یکدیگر قرار گیرند.

اصلاح اپن بایت :  این عارضه باعث فاصله بین دندان های بالا و پایین می شود ، در این روش دکتر فک ابتدا جراح فک و صورت یک برش بر روی فک ایجاد می کند و پس از اصلاح ایرادات موجود با استفاده از پیچ و صفحه های مخصوص ، فک را در ناحیه مورد نظر تثبیت می کند.

جراحی فک پایین : معمولا زمانی عمل فک پایین ، انجام می شود که فک بالا به اندازه کافی رشد کرده باشد اما فک پایین به اندازه کافی رشد نکرده باشد و عقب تر قرار گرفته باشد ؛ در این صورت با انجام جراحی زیبایی فک ، فک پایین را در جای اصلی خود قرار می دهند.

جراحی فک بالا : در این حالت ، فک بالا به اندازه کافی رشد نکرده است که با انجام این جراحی ، جای قرار گیری آن را اصلاح می کنند.

 عمل جراحی زیبایی فک چه مزایایی دارد؟

مزایای عمل جراحی فک، علاوه بر ایجاد تغییرات شگفت انگیز در چهره و زیباتر کردن بیماران، می توانند مشکلات بسیار زیاد دیگری از جمله رفع مشکلات تکلم، جویدن و تنفس که به دلیل مشکلات فرمی فک، چانه و یا دندان به وجود آمده اند را نیز رفع نماید.به همین دلیل ممکن است هدف بسیاری از افرادی که تحت عمل جراحی زیبایی فک قرار می گیرند، تا حدودی متفاوت از هم باشد.

مثلا ممکن است هدف برخی از افراد از انجام جراحی ارتوگناتیک، ایجاد برخی تغییرات در چهره، زاویه سازی صورت و به منظور زیبایی بیشتر باشد و برخی دیگر از افراد، هدف اصلی شان رفع مشکلاتی باشد که به دلیل نامتناسب بودن فرم فک شان برای شان ایجاد شده است.

البته بیماران به هر علت و هدفی که تصمیم به عمل جراحی زیبایی فک بگیرند در نهایت، تغییراتی که به واسطه عمل برای شان ایجاد خواهد شد، هم زیبایی بیشتر را برای شان به ارمغان خواهد آورد و هم مشکلات انسداد دندان ها و دیگر اهداف مرتبط با سلامتی را رفع خواهد کرد.

طی عمل جراحی زیبایی فک، مقایسه خط وسط دندان ها که در مرکز صورت قرار دارد، انجام خواهد پذیرفت تا در صورت هم طراز نبودن دو طرف چهره برای اصلاح مشکلات، در صورت لزوم و نیاز جراحی زیبایی صورت پذیرد.

جراحی فک این روزها، تبدیل به یکی از روش های جراحی زیبایی بسیار پرطرفدار و پرمتقاضی شده است. البته افرادی که قصد انجام عمل جراحی فک را دارند اهداف شان از انجام این عمل جراحی، می تواند متفاوت و یا حتی متضاد از یکدیگر باشد.

چرا که جراحی زیبایی فک، قابلیت ایجاد تغییرات مختلف و متنوعی را دارد. ناگفته نماند که گاهی مشکلات و ناهنجاری های فک آن چنان دشوار و پیچیده نیستند و از طریق ارتودنسی قابل رفع هستند، اما در برخی از مواقع، ارتودنسی فک، جوابگو نخواهد بود و برای رفع مشکلات به جراحی نیاز پیدا خواهد شد.

اقدامات قبل از جراحی زیبایی فک به شرح ذیل می باشد :

  1. یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی ، انتخاب یک جراح فک خوب و مجرب می باشد ، پس از انتخاب دکتر فک مورد نظر آزمایشاتی را که تجویز نموده است ، به طور کامل انجام دهید.
  2. فتوگرافی های مورد نیاز را تهیه کرده و به جراح زیبایی فک در تهران نشان دهید.
  3. به مدت 8 ساعت قبل از جراحی زیبایی فک چیزی میل نکنید و ناشتا باشید.
  4. حتما بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید.
  5. در روز جراحی یک الی دو نفر با خود همراه داشته باشید

غذا خوردن بعد از انجام عمل زیبایی فک به چه صورت خواهد بود ؟

در روزهای ابتدایی پس از عمل باید حتما از غذاهای خیلی نرم و آبکی استفاده نمایید.  بعد از گذشت 10 روز می توانید غذاهایی که نیاز کمی به جویدن دارند ، مثل پوره سیب زمینی یا برنج کته نیز مصرف کنید. بعد از 3 هفته هرچند که جویدن مانعی ندارد اما باید دقت کنید تا از مصرف مواد غذایی که سفت هستند خودداری نمایید. همچنین توصیه می شود غذای خود را به قطعات کوچکی تقسیم کنید تا فشاری به فک در هنگام جویدن وارد نشود.  بعد از 6 هفته می توانید روال عادی غذا خوردن را داشته باشید.

هزینه جراحی زیبایی فک

به دلیل اینکه جراحی فک انواع بسیار مختلفی دارد، به همین دلیل نمی توان هزینه جراحی فک را قبل از معاینه فرد اعلام کرد. بنابراین اعلام هزینه جراحی فک بالا و پایین یا هر دو، تنها بعد از معاینه حضوری فرد امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btnپشتیبانی پشتیبانی پشتیبانی