بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، یک عمل جراحی برای بهبود ظاهر پلک‌ها است. این جراحی می‌تواند روی هردو پلک بالایی و پایینی یا تنها یکی از آن‌ها انجام شود. بلفاروپلاستی هم به جهت زیباسازی نواحی پیرامون چشم و هم برای درمان مشکلات عملکردی پلک استفاده می‌شود.

یک روش بسیار موثر برای از بین بردن نشانه های پیری چشم ها ، می باشد که مورد محبوبیت افراد قرار گرفته است ؛ این عمل، پوست اضافه به همراه چربی هایی که در اطراف پلک ها وجود دارد را از بین می برد . برای انجام چنین جراحی ، باید در انتخاب جراح خود بسیار دقت کنید ؛ توجه داشته باشید تا جراحی با تجربه و ماهر را انتخاب کنید.

علل افتادگی پلک

  • افزایش سن
  • وراثت
  • قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید به مدت طولانی و بدون کلاه و عینک
  • مبتلایان به تیروئید

آیا بلفاروپلاستی همیشه جنبه زیبایی دارد؟

جراحی برداشتن پلک همواره جنبه زیبایی ندارد و در بسیاری موارد کاملا یک عمل درمانی محسوب می ‎شود تا از خطرات احتمالی که ممکن است به چشم و بینایی وارد شود جلوگیری گردد. قبل از اقدام و تصمیم گیری برای انجام این روش باید با پزشک و جراح خود مشورت کنید و نمونه کارهای قبلی را مشاهده نمایید. تمامی ابهامات و سوالات خود را در جلسه مشاوره بپرسید تا بتوانید با آگاهی کامل انتخاب درستی انجام دهید.

مدت زمان عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟

جراحی پلک به صورت سرپایی در مدت 2 الی 3 ساعت انجام می شود و فرد بلافاصله پس از آن به خانه باز می گردد. در بعضی موارد ممکن است برای نتیجه گیری بهتر و رسیدن به حالت دلخواه فرد جراحی لیفت پلک در دو مرحله انجام شود.

مراحل جراحی پلک ( بلفاروپلاستی )

بلفاروپلاستی می‌تواند بر پلک بالایی، پلک پایینی یا هردوی آن‌ها انجام شود.

در طی جراحی، برش‌هایی همسو با خطوط طبیعی پلک در زیر شکاف پلک فوقانی و کمی پایین‌تر از مژه‌های پلک پایینی ایجاد می‌شود. نحوه‌ی ایجاد برش‌ها به شکلی است که بعد از بهبودی کامل، به هیچ عنوان قابل مشاهده نخواهد بود. پیش از ایجاد برش‌ها، زمانی که روی تخت جراحی دراز کشیده‌اید، جراح به دقت محل‌هایی که باید پوست اضافی یا بالشتک‌های چربی‌شان برداشته شود را مشخص می‌کند.

برش به کمک ابزار جراحی دقیق انجام می‌شود و سپس محل زخم با استفاده از بخیه‌های بسیار ظریف یا چسب بافتی به نحوی بسته می‌شود که به ظاهر مد نظر خود برسید. این که چه مقدار از پوست اضافی، چربی‌ها یا عضلات پیرامون چشم باید حذف شوند، به نظر پزشک بستگی دارد. مواردی نظیر ساختار عضلانی صورت، ساختار استخوانی و تقارن ابروهای شما از جمله عوامل تعیین کننده هستند.

در صورت نیاز جراح از لیزر کربن دی اکسید (CO2) برای بهبود نتایج و جوانسازی لایه‌های سطحی پوست استفاده می‌کند تا چین و چروک‌های ظریف باقی مانده هم از بین بروند.

هزینه جراحی پلک در تهران

لازم به ذکر است ؛ هنگامی بیمه هزینه آن را به عهده می گیرد که این جراحی بر روی پلک بالا ، جهت افزایش دید بیمار انجام شود ؛ در غیر این صورت یک عمل زیبایی به حساب می آید و بیمه ، هزینه جراحی های زیبایی را پرداخت نمی کند. به دلیل فاکتورهای بسیاری که در بلفاروپلاستی ، تاثیر گذار است ؛ نمی توان هزینه دقیق آن را بیان کرد ؛ برای آگاهی از هزینه عمل پلک ، می توانید به مطب دکتر شهاب الدین عزیزی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btnپشتیبانی پشتیبانی پشتیبانی