جوانسازی پوست

به قطع تاکنون اسم مزوتراپی، بوتاکس، لیفت، تزریق ژل و چربی یا میکرونیدلینگ را شنیده اید. در دهه ی اخیر این اسامی پرتکرار تر شده اند. شاید شما نیز برای جوانسازی پوست خود اقدام کرده اید یا اینکه به این قضیه فکر می کنید. اما جوانسازی پوست تکنیک های بسیار مختلف و گسترده ای دارد که هر کدام برای هدف خاصی مناسب است.به طور کلی جوانسازی پوست شامل روش های درمانی است که به هدف بهبود ظاهری پوست یا زیبایی پوست شما انجام می شوند. آسیب های پوستی موارد مختلفی مانند آفتاب سوختگی، اثرات جوش و آکنه، زخم ها و نشانه های طبیعی پیری و کهولت سن را شامل می شوند.

امروزه خانم‌ها و آقایان زیادی از روش‌های مختلف جوانسازی پوست استفاده می‌کنند تا پوست صورتشان جوان و شاداب بنظر برسد. اما اینکه روش‌های جوانسازی پوست آقایان و خانم‌ها چیست ؟ و بهترین و موثرترین روش‌های جوانسازی کدامند؟

چه زمانی می توانیم برای جوانسازی پوست اقدام کنیم؟

آسیب هایی که منجر به تخریب پوست یا ضایعات پوستی می شوند، می تواند انگیزه ای برای اقدام شما برای جوانسازی پوست باشد. این آسیب ها شامل:

o       عفونت پوستی.

o       دانه پوستی.

o       تخریب یا تغییرات بافت پوست: برای مثال در هنگام اضافه یا کاهش وزن ناگهانی.

o       اثرات زخم ها و بریدگی ها.

o       سوختگی: آثار سوختگی از جمله آفتاب سوختگی یا سوختگی با آتش.

o       واکنش های آلرژیک و حساسیت پوستی.

o       لکه های تیره و روشن روی پوست.

o       دیر خوب شدن زخم ها.

o       پیری (پیر شدن به صورت طبیعی می تواند باعث کاهش تولید کلاژن شده و در نهایت باعث افزایش چین و چروک و یا لکه های پوستی گردد).

انواع روشهای جوانسازی پوست صورت

  1. تزریق بوتاکس :

در این روش با استفاده از بوتاکس که سم نوعی باکتری است و عضلات را فلج یا ضعیف میکند باعث باز شدن چین و چروک پوست می شود.

  1. هایفوتراپی :

که با استفاده از امواج فراصوت بصورت متمرکز و با شدت بالا می باشد و برای کشیدن پوست صورت است. از این امواج برای افزایش کلاژن سازی پوست و محکمتر شدن پوست استفاده می شود.

  1. تزریق فیلر (ژل) :

فیلرها با هدف ترمیم چین و چروکها و نقصهای صورت استفاده میشوند.

  1. میکرونیدلینگ :

در این روش با سوزنهای بسیار زیر روی پوست زخمهای ریزی ایجاد میکنند که موجب تحریک تولید کلاژن میشود و بافت پوست سالم تر و قوی تر می شود.

این روش برای ترمیم جای جوش، ترکهای پوست، چین و چروک، آفتاب سوختگی ، لکه های پوستی و … مفید است.

  1. لیفت :

این روش بالاکشیدن پوست و از بین بردن افتادگی ها و چین و چروکهاست. که شامل لیفت با نخ، بوتاکس، ژل، تزریق چربی و لیفت با جراحی است.

  1.  پی آر پی PRP (پلاسمای تغلیظ شده):

در این روش پلاسمای تغلیظ شده که از خون خود فرد با استفاده از سانتریفیوژ جدا شده مجددا به صورت زیرپوستی تزریق می شود. این روش برای ترمیم آفتاب سوختگی بسیار موثر است.

  1.  RF فرکشنال:

در این روش با افزایش دمای پوست موجب تحریک کلاژن سازی می شود. در این روش با نیدل ها و سوزن های بسیار نازک که روکشی از طلا دارند به آرامی پوست سوراخ می شود و انرژی امواج RF (رادیویی) به بافتهای زیرین پوست رسانده میشود که این فرایند باعث افزایش دما و نهایتا بهبود ساختار پوست میشود.

  1. مزوتراپی:

در این روش از ترکیبات فعالی استفاده میشود که مثل بعضی روشهای دیگر با سوزنهای بسیار ریز تزریق میشوند. در این روش جوانسازی از ترکیبی از پپتیدها، فاکتورهای رشد، ویتامینها، آمینواسیدها، نوکلئیک اسیدها، هیالورونیک اسید و … استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btnپشتیبانی پشتیبانی پشتیبانی