سینوس لیفت

سینوس لیفت یک روش جراحی دندانپزشکی نیمه تهاجمی است که در طول دو جلسه درمانی توسط متخصص جراحی فک و صورت یا دندانپزشک انجام می‌شود. این کار به عنوان یک فرایند آسان برای استخوان فک است و دندانپزشکان را قادر می‌کند تا پایه‌ای پایدار را برای ایمپلنت ایجاد کنند. به کمک این روش، دندانپزشکان قادر خواهند بود تا نسبت به بازسازی استخوان برای قرارگیری ایمن ایمپلنت اقدام کنند.

سینوس لیفت یا جراحی بالا بردن سینوس ( به انگلیسی : Sinus Lift Surgery ) یک عمل جراحی است که طی آن به فک فوقانی شما در ناحیه دندان های آسیاب بزرگ (مولر) و آسیاب کوچک (پری مولر) توسط دستگاه پیزوسرجری استخوان اضافه می شود.

چه افرادی نیاز به جراحی سینوس لیفت دارند؟

اگر بیمار در فک بالا دندان خالی داشته باشد و بخواهد با جراحی ایمپلنت، دندان از دست رفته خود را جبران کند ولی تراکم استخوان مناسب دراطراف سینوس نداشته باشد، احتمال دارد که به سینوس لیفت نیازمند شود. افرادی که به جراحی سینوس لیفت نیاز دارند عبارتند از :

  • افرادی که فاقد تراکم استخوان مناسب در فک بالایی خود هستند.
  • افرادی که مبتلا به تحلیل استخوان ناشی از بیماری‌های لثه هستند.
  • افرادی که استخوان فک خود را به هر دلیلی از دست داده اند.

عمل جراحی سینوس لیفت چگونه انجام می‌شود؟

درمان سینوس لیفت یک فرایند نسبتاً ساده‌ای دارد که در کلینیک‌های دندانپزشکی قابل انجام است. این فرایند حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد و بر مبنای مراحل زیر است:

  • تصویربرداری اشعه ایکس از دندان‌ها. قبل از فرایند سینوس لیفت، دندانپزشک باید شما را معاینه کرده و میزان تحلیل استخوان را اندازه‌گیری کند. برای این کار معمولا از روش عکسبرداری اشعه ایکس برای دندان‌های بالایی صورت می‌گیرد. تصویربرداری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ بدین دلیل که به دندانپزشکان کمک می‌کند تا وضعیت دهان شما را به طور کامل بررسی کرده و بر مبنای آن اقدامات را انجام دهند. در درمان سینوس لیفت معمولاً دندانپزشکان بر روی محل قرارگیری سینوس‌ها و تاثیری که بر روی استخوان آلوئول گذاشته اند، تمرکز می‌کنند.
  • تجویز آرامبخش خفیف. به دلیل اینکه این روش درمانی یک روش نیمه تهاجمی است، در گام بعدی دندانپزشک برای راحتی بیمار از داروهای بیهوشی خفیف استفاده می‌کند. بی‌حس کننده‌های موضعی برای محلی که قرار است تا جراحی سینوس لیفت انجام شود، قابل تجویز خواهند بود. همچنین اگر بیمار فوبیای شدید دندانپزشکی (دنتو فوبیا) دارد، می‌توان از بی حس کننده‌های موضعی استفاده کرد. ارتباط موثر بین بیمار و دندانپزشک در راحت‌تر کردن تجربه این پروسه درمانی تاثیر بسزایی خواهد داشت.
  • باز کردن لثه. هنگامی که فرایند بیهوشی شروع شده و بی‌حسی موضعی نیز اعمال ‌شود، دندانپزشک برشی کوچک را در بافت لثه ایجاد می‌کند. برش انجام شده استخوان فک در جایی که دندانپزشک حفره دایره‌ای را دریل می‌کند، نمایان می‌شود. با این کار دندانپزشک به غشای سینوس دسترسی پیدا خواهد کرد و سپس به کمک ابزار مناسب، فرایند سینوس لیفت را آغاز خواهد کرد.
  • بالا بردن کف سینوس ماگزیلاری. در گام بعدی جراحی سینوس لیفت، دندانپزشک حرکات ملایم و دقیق سینوس ماگزیلاری را کمی بالا می‌برد. با بالا رفتن سینوس ماگزیلاری یک فضای توخالی در زیر آن ایجاد خواهد شد. این فضای خالی باید با مواد پیوند استخوان پر شود تا یک ساختار یکنواخت برای نصب ایمپلنت ایجاد شود.
  • پیوند استخوان. فضای خالی ایجاد شده پس از سینوس لیفت با مواد پیوندی استخوان پر می‌شود، دندانپزشک محل پیوند را می‌بندد و پس از بخیه زدن، آن را تمیز و ضدعفونی می‌کند. بدین ترتیب از هرگونه عفونت جلوگیری خواهد شد و پس از این مرحله تا زمان پیوند استخوان و بهبودی کامل باید منتظر بمانیم و تا زمانی که بهبودی کامل صورت نگیرد، کاشت ایمپلنت ممکن نخواهد بود.

قیمت و هزینه عمل جراحی سینوس لیفت در سال ۱۴۰2 چقدر است ؟

برای اطلاع از هزینه عمل سینوس لیفت در سال ۱۴۰2 و عوارض جراحی سینوس لیفت با مطب دکتر شهاب الدین عزیزی در تماس باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btnپشتیبانی پشتیبانی پشتیبانی