مزوتراپی صورت

مزوتراپی صورت روشی است که در آن مواد دارویی و ترکیبی مغذی مانند آنزیم ها، آنتی اکسیدان ها، هورمون ها و ویتامین ها و برخی مواد گیاهی را به لایه های داخلی پوست تزریق میکنند و از این طریق موجب افزایش شفافیت و جوانسازی پوست صورت میشود. پزشک مواد درمانی مورد نیاز را به کمک سوزن های ریزی به پوست تزریق می کنند.

ایده اصلی این تکنیک زیبایی برای اولین بار در سال ۱۹۵۲ و توسط میشل پیستور، پزشک فرانسوی ارائه شد. البته در آن زمان از این روش درمانی به منظور تسکین درد استفاده می‌کردند. با این حال تکنیک مدنظر با استقبال خوبی مواجه شد و در سراسر جهان به محبوبیت رسید

با افزایش سن تمام قسمت‌های بدن دستخوش تغییراتی می‌شود. واضح‌ترین نشانه پیری را می‌توان روی پوست صورت مشاهده کرد. ظهور چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز، افتادگی پوست، تجمع چربی در نقاط مختلف و… از جمله تغییراتی است که تمام افراد اعم از زن و مرد را گرفتار خود می‌کند. این نشانه‌ها ممکن است ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کرده و آن‌ها را وادار به مقابله کند.

از گذشته‌ها تاکنون افراد زیادی به دنبال راه‌حل‌هایی برای کاهش و از بین بردن این آثار از چهره خود بوده‌اند. همین تلاش‌ها باعث شده است که در حال حاضر راهکارهای زیادی برای معکوس کردن روند پیری و جوانسازی پوست به وجود آید. مزوتراپی پوست نام یکی از جدیدترین روش‌های جوانسازی پوست است.

روش کار مزوتراپی چگونه است و ازچه موادی تشکیل شده است؟

مزوتراپی پوست برای افراد مختلف با اهداف متفاوت انجام می‏ گیرد و با توجه به آن مواد ترکیبی تغییر می‌کند. در نهایت ترکیب آماده شده با استفاده از  سوزن‏ های بسیار ریز برای تزریق به لایه میانی پوست (مزودرم) با فاصله چند میلی‏متر از هم تزریق می ‏شود.

مزوتراپی گردش خون را در زیر پوست بهبود می‏ بخشد و التهاباتی را که به پوست آسیب می‏ رساند برطرف می‏ کند. متخصصان برای درمان‏ های مختلف از ترکیبات متفاوت استفاده می ‏کنند.

برای رسیدن به نتیجه عالی در روش مزوتراپی پوست به چندین جلسه پیاپی نیاز است که طبق نظر پزشک متخصص تعیین می ‏شود ، به ویژه اگر سطح پوست شما از بین رفته باشد، اسید هیالورونیک موجود در محلول باعث ایجاد حجم در پوست می‏ گردد، در حالی که دیگر آنتی‏ اکسیدان‏ ها و اسیدهای آمینه دارای اثر ضد التهابی هستند که باعث شفافیت، صاف و نرم شدن پوست می‏ شود. علاوه بر هیالورونیک اسید و اسیدهای آمینه دیگر مواد موجود در محلول مزوتراپی عموما شامل ویتامین EوB  و  C، استیل هگزاپپتید 3 و استیل تتراپپتید 5 می‏ شود.

کاربردها

همه افراد دارای سن ۱۸ سال به بالا این امکان را دارند که از مزایای این تکنیک بهره‌مند شوند. به طور کلی این تکنیک برای قسمت‌های مختلفی از بدن مانند شکم، ران، پاها، بازوها و از همه مهم‌تر صورت کاربرد دارد.

هدف اصلی اجرای این روش درمانی چیست؟

  • کاهش یا از بین بردن چربی‌های اضافی،
  • کاهش سلولیت،
  • رفع چین و چروک‌ها و خطوط ریز صورت،
  • کمک به سفت شدن پوست،
  • رفع لکه‌های تیره از پوست،
  • کمک به درمان آلوپسی.

در مزوتراپی به کمک مواد و داروهای مختلف، گردش خون بهبود پیدا می‌کند و معضلات پوستی او برطرف می‌شود. در واقع اثربخشی این تکنیک بیشتر از هر عامل دیگری به اهداف و نیازهای فرد بستگی دارد. به عنوان مثال اگر چین و چروک معضل اصلی پوست شما باشد، از موادی مخصوص برای رفع چین و چروک استفاده می‌شود. به همین خاطر این تکنیک، درمانی تخصصی است.

مزوتراپی صورت مناسب چه کسانی می باشد ؟

شاید این سوال در ذهن شما پیش بیاید که چه کسانی می توانند از این روش استفاده کنند. در ادامه به شما می گوییم که چه کسانی کاندید مناسبی برای این روش هستند.

  1. افرادی که پوستشان دچار سوختگی شده است.
  2. افرادی که به بیماری ملازما ابتلا دارند.
  3. کسانی که خال های زیادی روی پوستشان دارند.
  4. کسانی که پوستشان آفتاب سوخته شده است.

مراقبت‏ های بعد از مزوتراپی پوست

  1. تا 24 ساعت بعد از مزوتراپی استحمام و شستشوی ناحیه مورد نظر ممنوع است.
  2. تا 24 ساعت از کرم ‏های متفرقه استفاده نشود.
  3. تا 48 ساعت پمادهای تجویز شده، طبق دستور پزشک معالج مصرف شود.
  4. از کرم ضدآفتاب استفاده شود و پوست در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرد.
  5. ممکن است پس از تزریق، ناحیه مورد نظر قرمز و یا متورم شود. در صورت ایجاد تورم از کمپرس یخ استفاده شود.
  6. از آنجایی که مزوتراپی یک روش غیر تهاجمی است بلافاصله پس از تزریق می ‏توانید به فعالیت روزانه خود بپردازید.

فواید مزوتراپی پوست

  1. درمان استریا
  2. کلاژن سازی و جوان‌سازی
  3. رفع تیرگی دور چشم

عوارض و خطرات احتمالی

پیش از هر گونه تصمیم‌گیری، آشنایی با عوارض و خطرات پیش رو الزامی است. مزوتراپی، تکنیکی با حداقل ریسک و عوارض جانبی است؛ البته به شرطی که پزشک متخصص یا فردی آموزش دیده این تکنیک را پیاده سازی کند. به این ترتیب دستیابی به نتایج دلخواه دور از ذهن نخواهد بود. با این حال مزوتراپی درست مانند سایر روش‌های درمانی کاملاً بدون خطر و عوارض نیست. برخی از عوارض جانبی گزارش شده از این تکنیک درمانی شامل موارد زیر می‌شود:

  • درد،
  • حساسیت،
  • تورم و خارش پوست،
  • قرمزی و کبودی،
  • عفونت،
  • حالت تهوع،
  • برجسته شدن محل تزریق،
  • ظاهر شدن لکه‌های تیره روی پوست،
  • باقی ماندن جای زخم.

البته بروز هر یک از عوارض فوق به ندرت اتفاق می‌افتد و با انتخاب پزشکی مجرب یا کلینیک زیبایی معتبر، احتمال بروز این عوارض به حداقل می‌رسد.

مزو صورت بعد از چند جلسه جواب میدهد ؟

تعداد جلساتی که برای درمان لک صورت لازم است از فردی به فرد دیگر فرق می کند. بستگی به شرایط پوست و میزان آسیب دیدگی آن دارد. برای انجام جوانسازی کامل صورت حداقل به ۴ جلسه نیاز می باشد

این جلسات باید با فاصله دو تا سه هفتگی انجام شوند. برای گرفتن نتیجه بهتر بعد از پایان جلسه از در وعده غذایی خود از خوراکی های کم چرب استفاده کنید. همچنین مصرف نوشیدنی زیاد کمک می کند تا سموم بدن شما دفع شود.

هزینه مزوتراپی صورت

حال که به خوبی با عملکرد، مزایا و معایب این تکنیک آشنا شدیم، نوبت آن است که اطلاعاتی در خصوص هزینه‌های این روش درمانی به دست آوریم. پارامترهای مختلفی بر هزینه نهایی درمان تاثیرگذار هستند. در ادامه به بررسی برخی از این پارامترها می‌پردازیم.

  • داروها و مواد مورد استفاده : همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، فرمول استانداردی برای تزریق مواد به پوست وجود ندارد. بنابراین پزشک با بررسی نیازهای پوستی شما مواد یا داروهای را به منظور تزریق تعیین می‌کند که نقش مهمی در تعیین هزینه نهایی این تکنیک دارند.
  • مهارت و تخصص پزشک : پزشک نه تنها نیازهای پوست را تشخیص داده و بهترین درمان را برای آن در نظر می‌گیرد، بلکه وظیفه تزریق این مواد را نیز بر عهده دارد. انتخاب پزشکی متخصص، عوارض ناشی از تزریق را به حداقل می‌رساند و شما را یک قدم به نتایج دلخواهتان نزدیک تر خواهد کرد. با این حال کمک کردن از پزشکی متخصص و باتجربه در این حوزه نیاز به صرف هزینه‌های بیشتر دارد.
  • تعداد جلسات درمان : تعیین تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان برعهده پزشک قرار دارد. با این حال همه چیز به اهداف و نیازهای پوست شما باز می‌گردد. تعداد جلسات درمان با توجه به وضعیت پوست و اهداف فرد متقاضی تعیین می‌شود. بدیهی است که هر چه به تعداد جلسات بیشتری نیاز باشد، باید بودجه بیشتری را نیز در نظر گرفت.

در نهایت نیز عواملی مانند موقعیت مکانی، کلینیک انتخابی و مواردی از این قبیل در تعیین تعرفه نهایی انجام این تکنیک نقش دارند. مجموع این پارامترها در کنار هم هزینه نهایی مزوتراپی صورت را تعیین می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btnپشتیبانی پشتیبانی پشتیبانی