جراحی پروتز چانه

تناسب میان اجزای چهره برای این که فرد چهره زیبایی داشته باشد در علم زیبایی شناسی  یکی از عوامل مهم به شمار می رود.

جراحی پروتز چانه برای افرادی که چانه کوچک دارند که تاثیر بسیار زیادی در بهبود چهره فرد خواهد داشت.

در بعضی موارد، چانه ممکن است به دلیل وجود اشکال در فک پایین، خیلی کوچک باشد. در این موارد اشکالات دیگری مانند تنظیم نبودن دندان های فک بالا و پایین نیز وجود دارد. اشکالات ساختمانی فک با درمان وسیع تر که جراحی فک می باشد، اصلاح می شود .

پروتز چانه موجب بزرگ کردن، جلو آمدن و برجسته شدن چانه خواهد شد که برای صورت برخی افراد بسیار نیاز است. پروتز چانه برای افرادی که چانه آن ها عقب رفته یا دارای چانه های نوک تیز و مربعی شکل هستند، مناسب می باشد.

در این مقاله دکتر شهاب الدین عزیزی بهترین جراح پروتز چانه در تهران قصد دارند به موضوع جراحی کاشت ایمپلنت چانه بپردازند، پس با ما همراه باشید.

دلایل انجام این جراحی به طور معمول عبارتند از:

متعادل نبودن و عدم هماهنگی فرم و سایز اجزای صورت با یکدیگر

شفاف ترکردن خطوط چهره و مرزبندی اجزای صورت

کانتورینگ صورت

جلوه بهتره و زیباتر چانه در نماهای روبه رو و طرفین

ایمپلنت(پروتز) های چانه از مواد ایمن منعطف و سازگار با بافت ساخته شده دائمی میباشد و دارای فرم طبیعی و آناتومیکال صورت است.

پروتزهای چانه درسایزها و فرم های متنوع ساخته شده تا جراح پروتز چانه باتوجه به فرم اولیه چانه و خواسته مراجعه کننده پروتز چانه مناسب را انتخاب کند.

به طور معمول جراح از دو طریق برش زیرچانه ای( درناحیه چین زیرچانه) یا داخل دهانی (حد فاصل میان لثه تا لب پایینی) پروتز چانه را درمحل مورنظر تعبیه و فیکس میکند و با ظرافت بخیه میشود که تا حد زیادی قابل تشخیص نیست.

چه افرادی کاندیدای مناسب جراحی پروتز چانه هستند ؟

  • افرادی که غبغب بزرگی دارند و گردن شان نیز چاق است.
  • افرادی که چانه عقب رفته دارند.
  • کسانی که چانه شان نوک تیز یا مربعی شکل است.
  • اشخاصی که کوچکی چانه در آن ها باعث بزرگ نمایی بینی در چهره شان شده است.

ایمپلنت چـانه ( پروتز چانه ) چگونه انجام می شود ؟

پیش از انجام عمل جراحی ، باید ایمپلنت ، طبق سایز و شکل ظاهری چانه بیمار انتخاب گردد و سپس ؛ کارگذاری ایمپلنت ، تحت بیهوشی عمومی انجام گیرد. کارگذاری پروتز چانه در تهران با دکتر شهاب الدین عزیزی، نیازمند ایجاد برش در یکی از نواحی زیر چانه یا درون دهان می باشد. پس از ایجاد برش های مورد نیاز ، پزشک خوب و با تجربه در تهران دکتر شهاب الدین عزیزی اقدام به کارگذاری ایمپلنت بر روی استخوان در امتداد فک می کند.

عمل جراحی جلو آوردن چانه

این عمل به دو صورت قابل انجام است:

روش اول

در روش اول، شکل و موقعیت یک چانه کوچک، با استفاده از مواد قابل کارگذاری (قرار دادن ایمپلنت چانه) که جنس آن ها از یک نوع پلاستیک خاص است و همانند بافت های طبیعی بدن به نظر می رسد، اصلاح می شود.

ایمپلنت های چانه در اشکال و ابعاد مختلف وجود دارند که انتخاب آن ها توسط جراح، براساس شکل چانه و میزان اصلاح مورد نیاز، تعیین می شود. برش را می توان در داخل دهان، بین لب پایین و لثه انجام داد و یا آن را در شیار زیر چانه قرار دارد. سپس جراح یک فضای کوچک در چانه ایجاد می کند، پروتز را در داخل آن قرار می دهد، برش را بخیه می زند و پانسمان کوچکی روی چانه قرار می دهد.

این عمل یک جراحی نسبتا کوچک است که می تواند یک تغییر بزرگ در نتیجه کلی جراحی ایجاد نماید و به جراح امکان می دهد که با انجام عمل کوچکتر روی بینی، یک هماهنگی زیبا در صورت ایجاد نماید.

روش دوم

در روش دوم، استخوان چانه بریده می شود و در موقعیتی عقب تر ثابت می شود. این عمل نسبتا وسیعتر می باشد، ولی قادر به اصلاح اختلالات وسیعتر چانه است.

پروتز چانه
پروتز چانه

عمل جراحی عقب بردن چانه

چانه ای که خیلی برجسته است را نیز می توان با عمل مشابهی بنام منتوپلاستی کاهش دهنده اصلاح کرد. یک برش زیر چانه داده می شود و یک وسیله ای مانند دریل دندانپزشکی برای برداشتن قسمتهای کوچکی از استخوان اضافه بکار برده می شود و یا با بریدن استخوان و ثابت کردن آن در موقعیتی عقب تر از وضعیت اولیه، چانه جلو آمده را اصلاح نمود.

انواع جراحی پروتز چانه

جراحی پروتز چانه یا ژنیوپلاستی دارای دو نوع اصلی می باشد: ژنیوپلاستی اسلایدینگ و ایمپلنت چانه

در ژنیوپلاستی اسلایدینگ جراح از یک ابزار اره مانند برای برش دادن استخوان چانه و جدا کردن آن از بقیه فک و قرار دادن آن در موقعیت مناسب استفاده می کند. این نوع ژنیوپلاستی برای افرادی که دچار پس رفتگی شدید فک هستند یا افرادی که چانه آنها در مقایسه با سایر بخش های صورت ، بسیار عقب رفته است ، گزینه مناسبی می باشد. این فرایند می تواند به درمان چانه هایی که بسیار کشیده یا اصطلاحاً دراز هستند نیز کمک کند.

مزایای فوق العاده ایمپلنت چانه چیست ؟

  1. افزایش زیبایی ظاهر زیبا جویان
  2. ماندگاری طولانی مدت و دائمی
  3. بهبود جلوه و برجستگی چانه
  4. تقویت ساختار ضعیف استخوان فک
  5. ایجاد یک خط فک مشخص و متعادل
  6. باز گردانی حجم از دست رفته و نامناسب چانه
  7. تغییر سایز ایمپلنت با توجه به خواسته زیبا جو
  8. ایجاد هماهنگی و تعادل در صورت و گردن زیبا جو
  9. پروتز چانه و کمک به خوش فرم تر به نظر رسیدن گونه ها

هزینه جراحی زیبایی چانه

نوع پروتز و نوع عمل جراحی، از مواد مهمی هستند که قیمت نهایی جراحی زیبایی چانه را تحت تاثیر قرار می دهند. مواد متعدد دیگری مانند دستمزد جراح، هزینه بیهوشی، دارو های مورد نیاز، آزمایشات پزشکی، وسایل مورد نیاز جراحی، محل جراحی، بیمه و غیره هزینه این عمل را تحت تاثیر قرار می دهند.

عوارض احتمالی جراحی زیبایی چانه چیست؟

به طور کلی هر جراحی و عملی می تواند معایب و عوارضی به دنبال داشته باشد که عبارتند از:

  • احساس بی حسی لب پایینی
  • بی حسی پوست پوشاننده بینی
  • احتمال آسیب دندان ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btnپشتیبانی پشتیبانی پشتیبانی