بهترین روش برجسته کردن گونه پروتز گونه دیجیتال

بسیاری از خانم‌ها تمایل دارند گونه‌های خود را با روشی، بزرگ‌ و برجسته کنند. یکی از روش‌های بسیار تاثیرگذار پروتز گونه است. با عمل پروتز گونه استخوان این قسمت برجسته دیده شده و چهره جوان‌تر و شاداب‌تر می‌شود. این جراحی از سال ۱۹۵۶ رواج پیدا کرد و در میان خانم‌های سراسر جهان محبوب شد.

 

پروتز گونه دیجیتال دکترشهاب الدین عزیزی

پروتز گونه یا جراحی تغییر شکل گونه یک روش جراحی است که به منظور تغییر شکل و اندازه گونه ین روش به منظور بهبود تعادل و ظاهر صورت، بهبود تناسب بین عناصر صورت و بهبود عملکرد کاربرد دارد.
هدف از جراحی پروتز گونه افزایش حجم و لیفت گونه‌ها است. برای برخی خانم‌ها و حتی آقایان از بین رفتن برجستگی گونه‌ها و افتادگی این قسمت از صورت با افزایش سن بسیار آزاردهنده است. با استفاده از عمل گونه، جراح پروتزهایی در گونه‌ها قرار داده و آن‌ها را به شکل طبیعی حجیم می‌کند.
در این روش، جراح از طریق برش‌های کوچک در داخل دهان از مصنوعات پروتزهای دیجیتالی که طراحی می شود برای افزایش یا کاهش حجم گونه استفاده می‌شود.

 

انواع مدل پروتز گونه
پروتزهای گونه مدل‌های مختلفی داشته و می‌توانند، در موقعیت‌های متفاوتی قرار بگیرند. طی دهه‌ گذشته اصلاحات قابل توجهی در شکل و نحوه قراردهی پروتزها ایجاد شده است. پروتزها می‌توانند پیش‌ساخته باشند و یا برای مطابقت با آناتومی صورت سفارشی طراحی شوند.

جراح با توجه به استخوان‌بندی و اندازه گونه‌های بیمار بهترین مدل پروتز گونه را پیشنهاد می‌دهد. در جلسه مشاوره حتما این مورد را از پزشک خود سوال کنید. جراحان با تجربه با توجه به آناتومی صورت بیمار پروتز را انتخاب کرده و بهترین نتیجه را ارائه می‌دهند.

پروتز گونه مالار: این نوع پروتزها دقیقا روی استخوان گونه قرار می‌گیرند. با این روش گونه‌ها مشخص‌تر دیده شده و صورت جوان‌تر می‌شود.
پروتز گونه ساب مالر: این نوع پروتزها در زیر گونه قرار می‌گیرند. باعث ایجاد حجم در گونه‌ها و لیفت صورت می‌شوند. با افزایش سن فرورفتگی در گونه ‌ها ایجاد می‌شود. این نوع پروتز فرورفتگی‌ها را کاهش می‌دهد.
پروتز گونه ترکیبی: همانطور که از اسم آن مشخص است، از ترکیب دو مدل پروتز ایجاد شده است و هم گونه و هم زیر گونه‌ها را برجسته می‌کند.

مزایای پروتز گونه
یکی از مزایای استفاده از پروتزهای سیلیکونی یا تیتانیوم و peck fhay دائمی بودن آن‌ها است. پس از انجام عمل پروتز گونه تنها باید چند معاینه داشته باشید و بعد از عمل نیازی به تمدید نیست. همچنین اگر از نتیجه عمل خود راضی نباشید، می‌توانید از جراح بخواهید پروتزها را خارج کند.

با عمل کاشت گونه می‌توان به نتایج زیر دست پیدا کرد:
بزرگ و برجسته شدن گونه‌ها
رفع افتادگی گونه که به دلیل افزایش سن ایجاد شده است.
ایجاد خطوط در صورت و جوانسازی.

عوارض ممکن پس از پروتز گونه شامل موارد زیر می‌شوند:
ورم و درد: پس از جراحی ممکن است مقداری ورم و درد در ناحیه گونه رخ دهد. این علائم معمولاً بعد از چند روز بهبود می‌یابند.

عفونت: همانند هر جراحی دیگری، عفونت می‌تواند در محل جراحی رخ دهد. استفاده از ضدعفونی‌کننده‌ها و رعایت دستورات پساعملی می‌تواند این خطر را کاهش دهد.

نقص احساسی: در برخی موارد، پس از پروتز گونه، احساس نیز کمی تغییر می‌کند. این ممکن است به دلیل تغییر در ساختار استخوان یا عصب‌های محیطی باشد.

عوارض زیبایی: در برخی موارد، نتیجه نهایی پروتز گونه ممکن است با انتظارات شما مطابقت نداشته باشد. قبل از انجام جراحی، مشورت کامل با جراح پلاستیک (دکترشهاب الدین عزیزی) برای بررسی نتایج ممکن و هماهنگی با انتظارات شما ضروری است.

پروتز گونه برای چه افرادی مناسب است؟
برجسته شدن استخوان گونه در زیبایی تاثیر زیادی دارد. این روش برای افراد زیر می‌تواند بسیار مناسب باشد.

استخوان گونه آن‌ها صاف است.
صورت کاملا گرد داشته و برجستگی گونه مشخص نمی‌شود.
افرادی که وزن زیادی از دست داده‌اند.
در افرادی که با افزایش سن حجم گونه‌های آن‌ها کم شده و گونه‌ها به سمت پایین افتاده‌اند.
افرادی که تمایل دارند، چهره‌ای جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشند.

توجه داشته باشید که هر مورد خاصی نیاز به ارزیابی توسط پزشک متخصص و مشاوره قبل از تصمیم گیری دارد. پزشک شما می‌تواند بهترین روش برای برجسته کردن گونه با طراحی پروتز شخصی سازی شده را برای شما تعیین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btnپشتیبانی پشتیبانی پشتیبانی