پروتز گونه چیست؟

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که افراد جذب چهره های متقارن می شوند. هنگامی که استخوان های صورت به طور نامتناسبی رشد می کنند، می توانند باعث عدم تقارن های غیرجذاب صورت، به ویژه برآمدگی چانه و گونه ها شوند. یک ایمپلنت با اندازه مناسب می تواند تقارن دلپذیری را به گونه ها، فک یا چانه بازگرداند و به بهبود ظاهر صورت کمک کند.

پروتز گونه در جراحی زیبایی صورت و پروتز های صورت بسیار رایج شده است. بیشتر کاربرد این پروتز به دستیابی به تقارن در صورت نامتقارن مربوط می شود، این روش همچنین می تواند تناسب میان فک و گردن را بهبود بخشد و ظاهر مردانه تری به مردان بدهد. در زنان، کاشت گونه می‌تواند جلوه‌ای زیبا از گونه‌های بلندتر ایجاد کند.

ضرورت عمل پروتز گونه

استخوان گونه در داشتن چهره ای جوان تر و متعادل تر ، دخیل می باشد. جذابیت صورت در برابر آسیب پذیری ناشی از تاثیرات پیری ، نیروی جاذبه و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، مستعد می باشد. با گذر زمان ، کانتورهای فوق العاده صورت ، به سمت صاف شدن پیش رفته و حجم در بخش میانی صورت ، از دست می رود. هرچند قرار گرفتن تحت تاثیر این تاثیرات ، امری اجتناب ناپذیر است ؛ ولی پروتز گونه می تواند راه حلی برای حل این مشکل و بازیابی حجم از دست رفته در استخوان گونه ها ، محسوب شود.

انواع روش بزرگ کردن گونه

برای بزرگ و برجسته کردن گونه علاوه بر روش عمل پروتز دو روش دیگر نیز وجود دارد. متخصص با توجه به انتظارات شخص و نوع آناتومی صورت یکی از روش‌ها را پیشنهاد می‌دهد. این سه روش به صورت زیر انجام می‌شوند.

o       تزریق فیلر: ساده‌ترین و غیرتهاجمی‌ترین روش بزرگ کردن گونه تزریق فیلر است. برای تزریق ژل از یک لوله نازک به نام کانولا استفاده می‌شود. معمولا حدود یک میلی‌لیتر ژل با استفاده از کانولا در وسط گونه تزریق می‌شود. محل تزریق دقیقا بالای استخوان گونه است. رگ‌های خونی در این ناحیه کمتر بوده و احتمال کبودی پایین می‌آید. معمولا تزریق فیلر حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. قبل آن از کرم بی‌حسی استفاده می‌شود. ماندگاری ژل معمولا ۶ ماه تا یک سال است.

o       تزریق چربی: یکی از بهترین روش‌ها برای بزرگ کردن گونه تزریق چربی است. چربی از ران یا شکم شخص برداشته می‌شود و با استفاده از میکروکانول به وسط گونه تزریق می‌شود. انجام این روش حدود یک ساعت طول می‌کشد. قبل از آن از بی‌حسی استفاده می‌شود. از آن‌جایی که چربی از بدن خود شخص گرفته می‌شود، مدت زمان بیشتری ماندگاری دارد.

o       پروتز گونه: پروتزها طی عمل جراحی از طریق برش در دهان یا پلک پایین در گونه‌ها قرار می‌گیرند. زمان این عمل بین ۱ تا ۲ ساعت است. عمل طی بی‌حسی موضعی یا بیهوشی انجام می‌شود.

چگونه یک جراح پروتز گونه خوب در تهران انتخاب کنیم ؟

در زمان انتخاب جراح پروتز گونه تهران ، نکات زیر را مد نظر قرار دهید :

  • جراح انتخابی شما باید دارای بورد تخصصی در شاخه زیبایی مورد نظرتان باشد.
  • حتماً در کارنامه سوابق کاری خود ، سابقه درخشان فعالیت در بیمارستان را داشته باشد.
  • در میان همکاران خود ، از شهرت خوبی برخوردار باشد.

یکی از اقداماتی که می تواند به شما در انتخاب پزشک خوب برای پروتز گونه کمک کند ، صحبت با بیماران قبلی جراح و پرسیدن نظر آنها در خصوص سطح رضایت از نتیجه جراحی ، کیفیت تعاملات پزشک ، سطح اطلاع رسانی و همراهی بیمار و موارد دیگر می باشد.

یک جراح خوب ، کسی است که نه تنها دارای مهارت اجرایی در زمینه درمان می باشد ؛ بلکه نیازهای فردی بیمار را نیز به خوبی درک کرده و شنونده خوبی برای گوش کردن به دغدغه های بیمار ، و اجرای روند جراحی برای رفع این دغدغه ها می باشد. یک دکتر خوب برای پروتز گونه ، در جلسه مشاوره خود ، با فراهم کردن فضایی صمیمی ، این فرصت را به بیمار خود می دهد تا بدون احساس نگرانی و ترس ، دغدغه های خود را مطرح کرده و بتواند ارتباط قابل اعتمادی ، را با پزشک شکل دهد.

انواع مدل پروتز گونه

پروتزهای گونه مدل‌های مختلفی داشته و می‌توانند، در موقعیت‌های متفاوتی قرار بگیرند. طی دهه‌ گذشته اصلاحات قابل توجهی در شکل و نحوه قراردهی پروتزها ایجاد شده است. پروتزها می‌توانند پیش‌ساخته باشند و یا برای مطابقت با آناتومی صورت سفارشی طراحی شوند.

جراح با توجه به استخوان‌بندی و اندازه گونه‌های بیمار بهترین مدل پروتز گونه را پیشنهاد می‌دهد. در جلسه مشاوره حتما این مورد را از پزشک خود سوال کنید. جراحان با تجربه با توجه به آناتومی صورت بیمار پروتز را انتخاب کرده و بهترین نتیجه را ارائه می‌دهند.

o       پروتز گونه مالار: این نوع پروتزها دقیقا روی استخوان گونه قرار می‌گیرند. با این روش گونه‌ها مشخص‌تر دیده شده و صورت جوان‌تر می‌شود.

o       پروتز گونه ساب مالر: این نوع پروتزها در زیر گونه قرار می‌گیرند. باعث ایجاد حجم در گونه‌ها و لیفت صورت می‌شوند. با افزایش سن فرورفتگی در گونه ‌ها ایجاد می‌شود. این نوع پروتز فرورفتگی‌ها را کاهش می‌دهد.

o       پروتز گونه ترکیبی: همانطور که از اسم آن مشخص است، از ترکیب دو مدل پروتز ایجاد شده است و هم گونه و هم زیر گونه‌ها را برجسته می‌کند.


هزینه پروتز گونه

مانند بسیاری از روش های جراحی، هزینه پروتز گونه بر اساس عوامل مختلفی مانند دستمزجراح، موقعیت جغرافیایی مطب، نوع ایمپلنت مورد استفاده متفاوت است. همچنین  هزینه های آزمایشگاهی برای آزمایش خون، عکسبرداری و سایر هزینه ها می توانند بر قیمت کلی این روش تأثیر بگذارند.

هزینه پروتز گونه زمانی که این روش علاوه بر سایر روش های جراحی پلاستیک صورت انجام شود، می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btnپشتیبانی پشتیبانی پشتیبانی