فیس لیفت

مسائلی مثل کهولت سن، استعمال دخانیات یا قرار داشتن در معرض اشعه خورشید باعث پیری و افتادگی پوست صورت می‌شود. در این شرایط با کشیدن پوست یا اصطلاحا فیس لیفت صورت می‌توانیم نشاط را به چهره خود برگردانیم. فیس لیفت صورت برابر است با: برگرداندن حالت ارتجاعی به پوست صورت با استفاده از روش‌های پزشکی. در فیس لیفت صورت (rhytidectomy) معمولا پوست‌های اضافی صورت حذف شده و لایه‌های جوان‌تر که در زیر قرار دارند بالاتر می‌آیند. این عمل معمولا برای جوان‌سازی ناحیه گونه و خط فک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیفت صورت یا سفت کردن پوست صورت :

فیس لیفت صورت که با واژه ریتیدکتومی هم شناخته شده عملی در حوزه زیبائیست که باعث بازگردانی جوانی و زیبایی چهره افراد میشود می توان گفت عمل لیفت صورت می تواند جوانی را مجددا هدیه دهد. برای این کار تکنیک های مختلفی وجود دارد که می توانند بافت های صورت را ترمیم کرده و چهره را جوانتر جلوه دهند. افرادی که بر اثر زیاد شدن سنشان مشکلات پوستی را تجربه ‌کرده اند با لیفت می توانند توقع شادابي را داشته باشند. لیفت شیوه ای است که با کشیدن پوستهای اضافی صورت موجب جوانسازی پوست میشود، لیفت کامل صورت می تواند شامل کشیدن ابروها ، رفع غبغب، رفع افتادگی صورت و پلک ، زاویه سازی خط فک و … باشد.
باید بدانید که لیفت صورت یک روش درمانی نیست بلکه یک عمل زیبایی است در این روش با کشیده شدن پوست ،فرد چهره ی زیباتری را تجربه خواهد کرد. پوست محکم ترشده و با کشیده شدن پوست چین و چروک ها از بین میروند. افراد مراجعه کننده برای لیفت صورت اصولا در سنین چهل تا هفتاد سال هستند ولی این عمل زیبایی در سنین دیگری نیز انجام میشود.

دلایل انجام جراحی لیفت صورت

همزمان با بالا رفتن سن، پوست خاصیت کشسانی و الاستیسیته خود را از دست می دهد. به مرور زمان پوست صورت فرم افتاده ای پیدا می کند و چین و چروک ظاهر می شوند که می تواند برای بسیاری از افراد آزار دهنده باشد.

در صورت تجربه هر یک از موارد زیر، شما می توانید با مشورت بهترین جراح لیفت صورت از مزایای لیفت صورت بهره مند شوید:

  • پایین آمدن سطح اعتماد به نفس به دلیل افتادگی پوست گردن و صورت
  • زمانی که به دلیل پوست افتاده گردن، سعی در پوشاندن و پنهان کردن این ناحیه دارید
  • زمانی که فکر می کنید پیرتر از آن چه که هستید به نظر می رسید

انواع روش های لیفت صورت:

  • لیفت صورت به روش تزریق بوتاکس:

در بین لیفت های بدون جراحی، بوتاکس جایگاه ویژه ای دارد زیرا که این روش خطری نداشته و نیازی به بستری شدن ندارد. پس از تزریق بوتاکس میتوان توقع داشت که چین و چروک های اطراف چشم ها،  خطوط اخم ، چین و چروک های سطحی پیشانی و گردن رفع شوند. البته باید بدانید لیفت صورت با بوتاکس یک شیوه موقتی است حدود شش ماه میتواند مثمرثمر باشد. بوتاکس را میتوان یک روش پیشگیری معرفی کرد که از بوجود آمدن چین و چروک های عمیق جلوگیری میکند.
بوتاکس یک داروی تزریقی است که سبب فلج شدن عضلات صورت شده و از این طریق خطوط پوستی را از بین میبرد. داروی بوتاکس از سم بوتولینوم نوع آ ساخته شده است که باعث فلج شدن موقتی میشود. از روشهای کم تهاجمی جوانسازی است به عنوان روشی ایمن به کار برده میشود و بیشتر برای رفع چروک های اطراف چشم به کار میرود البته برای خطوط نواحی دیگر مثل پیشانی و خط اخم نیز کاربرد دارد! و همچنین می تواند باعث بالاتر رفتن دم ابروها شود.

  • لیفت صورت به روش تزریق چربی یا تزریق ژل :

تزریق چربی روشی است که چربی از بخشی از بدن خود بیمار برداشته شده و در بخشی دیگر بعنوان پرکننده تزریق میشود و منجر به تقویت آن بخش میگردد. تزریق چربی تکنیک مهمی در لیفت صورت است که باعث سفت شدن بافت ها میشود. آیا چربی های تزریق شده به صورت قابل از بین رفتن هستند؟ سلول های چربی به عنوان ماده پر کننده بسیار مناسب عمل میکنند و بافت نرم خوبی را میتوانند ایجاد کنند همچنین در ایجاد هموار کردن و تنظیم حجم اعضا تاثیر به سزایی دارند برای زیباتر کردن گونه ها و خط لبخند نیز گزینه ی مناسبی است ولی لیفت به روش تزریق چربی دائمی نیست و نیاز به نگهداری ویژه دارد.

  • لیفت صورت با نخ:

لیفت صورت با نخ روشی بسیار حساس است که در آن با کشیدن پوست باعث رفع شل شدگی و افتادگی های پوستی میشوند این روش دوران نقاهت و بستری ندارد و تقریبا بعد از 48 ساعت میتوان فعالیت ها را از سر گرفت، در لیفت صورت با نخ از برش های بزرگ استفاده نمیشود به همین دلیل جای اسکار باقی نمی ماند .
لیفت صورت با نخ نوعی درمان ضد پیری محسوب میشود ک تلفیقی از لیفت صورت و بازسازی تدریجی کلاژن است این شیوه درمانی سالهای سال است که انجام میشود در لیفت با نخ نواحی خاصی که احتیاج به لیفت دارند مشخص شده و سوارخ بسیار کوچکی روی پوست ایجاد میشود و سوزن و نخ مخصوص را وارد بافت میکنند نخ به بافت پوست گیر کرده و ان را بالا میکشد ولی پزشک قبل از اینکار یک بی حسی موضعی اعمال میکند و سپس نخ لیفت بوسیله ی سوراخی خیلی ریز در پوست جایگذاری میشود نتیجه ی اینکار محکم و جوان شدن پوست است این اتفاق به استراحت بعد از عمل نیاز ندارد.
استفاده کردن از نخ های قابل جذب pdo جزء بهترین شیوه های لیفت صورت و بدن است. گفته شده این روش اولین بار در کره جنوبی استفاده شده است.
از محاسن این روش نتیجه ی موثر و عوارض کم است این شیوه با توجه به مثمرثمر بودن با شیوه های جراحی رقابت میکند و بی ضرر بودن این نخ به اثبات رسیده. در این روش بسته به میزان لیفت و جایگاه های لیفت ،تعدادی نخ که هرکدام خواص منحصر به فردی دارند در بخش های مختلف صورت به کار برده میشود.
نخ ها که در صورت جابگیرند پس از آن باعث تحریک کلاژن سازی پوست اطراف نخ ها میشوند که نخ ها قابل جذب بوده البته زمان جذب در هرکدام متفاوت است در این متد حضور نخ ها در زیرپوست واکنش التهابی خفیفی ایجاد میکند که البته این التهاب بد نیست و همین اتفاق کلاژن سازی و افزایش گردش خون را درپی دارد.

  • لیفت صورت با روش هایفوتراپی:

این شیوه یکی از جدیدترین روش های لیفت صورت است که باعت از بین رفتن افتادگی های عضلات صورت میشود در این روش از اولتراسوند متمرکز استفاده میشود بااین شیوه میتوان به لایه های عمیق پوست صورت نفوذ کرده و با ایجاد گرما در نقاط مورد نظر سبب سفت شدن پوست شد .

  • لیفت صورت با آر اف:

آر اف، رادیو فرکانس نیز نامیده میشود. این شیوه جدید نیست و مدت زمان زیادیست که جهت زیبایی چهره مورد استفاده قرار گرفته، در این روش تجهیزات جدید نیز وجود دارد که تفاوتش با نمونه قدیمی این است که میتوان اثرپذیری را با ترکیب میکرونیدلینگ افزایش داد که از این طریق میکرونیدلینگ با رفع آثار به جامانده از جوش و آکنه و کشیدگی پوست باعث جوانسازی پوست میشود و آر اف فرکشنال با تحریک کلاژن سازی باعث سفت شدن پوست میشود یکی از بهترین مزیت های آر اف این است که محدودیت سنی ندارد و این عمل را در هر سنی میتوان انجام داد.

  • لیفت صورت با جراحی:

جراحی ،بهترین روش برای لیفت صورت می باشد. در این جراحی از بیهوشی موضعی استفاده میشود که در ابتدا، بیحسی آرامبخش به داخل پوست تزریق میشود البته روشهای بیهوشی بستگی به تصمیم جراح دارند گاها برخی جراح ها از بیهوشی عمومی استفاده میکنند . تایم جراحی بین دو تا شش ساعت متفاوت است که مدت زمان بیهوشی بستگی به میزان چین و چروک نیز دارد.
باتوجه به نوع و جنس پوست و همچنین میزان چین و چروک های روی پوست ،لیفت بر روی بخش یا تمام صورت انجام میشود.  جراحی لیفت صورت بخش بندی شده و برش ها با دقت بسیار بالایی انجام میشود پس از اتمام عمل لیفت متخصص برشهای ایجاد شده را بخیه های کوچکی میزند و پس از اتمام بهبودی اثرات اسکار روی پوست نخواهد ماند .

انتخاب بهترین دکتر برای لیفت صورت

جراحی لیفت صورت، جراحی پیچیده ای است و به همین خاطر به تجربه و دانش بالای جراح در خصوص آناتومی صورت و مهارت جراح در استفاده از تکنیک ها و آشنایی با جنبه های مختلف زیبایی صورت بستگی دارد. بنابراین می توان گفت که یکی از نکات مهم در مورد جراحی لیفت صورت، انتخاب بهترین جراح پلاستیک باتجربه در این زمینه می باشد. آقایانی که قصد انجام جراحی لیفت صورت را دارند، باید مطمئن شوند که جراح پلاستیک، تجربه لیفت صورت برای مردان را داشته است یا خیر، چرا که آناتومی صورت آقایان با خانم ها بسیار تفاوت دارد. به همین خاطر، بیماران باید حتما قبل از جراحی در جلسات مشاوره شرکت کنند.

مزایای لیفت صورت

از مهم ترین نتایج مثبتی که بعد از جراحی لیفت صورت حاصل می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع چین و چروک های پوستی
  • رفع افتادگی پوست و بهبود وضعیت پوست های شل شده
  • برداشت چربی های اضافی صورت و سلول های از بین رفته
  • بالا کشیدن پوست صورت ( لیفت )
  • افزایش استحکام پوست صورت
  • جوانسازی و افزایش شادابی صورت
  • از بین رفتن تمامی خطوطی که در اطراف چشم ها، خط ابرو، خط پیشانی وجود دارد
  • رفع افتادگی گوشه های لب
  • برجسته شدن گونه ها
  • محل برش ها و بخیه هادر کوتاه ترین زمان از بین می رود و هیچ اثری از آن ها باقی نمی ماند.
  • دوام و ماندگاری اثرات ناشی از این روش زیبایی طولانی مدت است.

اهمیت انتخاب بهترین جراح لیفت صورت

جراحی لیفت صورت از حساس ترین جراحی هایی است که در ناحیه صورت و برای زیبایی افراد انجام می شود. باید در هنگام انتخاب جراح لیفت صورت نهایت دقت را داشته باشید. دکتر شهاب الدین عزیزی بهترین جراح پلاستیک تهران آماده خدمت رسانی به متقاضیان جراحی های زیبایی می باشد. در صورت نیاز به مشاوره می توانید از طریق اطلاعات قسمت تماس با ما با دکتر شهاب الدین عزیزی مشاوره داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btnپشتیبانی پشتیبانی پشتیبانی