تزریق چربی به صورت

اگر شما هم از داشتن چین و چروک بر روی صورت، کاهش بافت چربی و پیر شدن پوست صورت خود ناراحت هستید، تزریق چربی به صورت می‌تواند کمک خوبی برای برطرف کردن این موارد به شما بکند.

با گذشت زمان بسیاری از افـراد دچار مشکلاتی مانند ایجاد چین و چروک و کاهش حجم عادی صورت می شونـد. با استفاده از تزریق چربی که یکی از ایـمن ترین روش های زیبایی است شما می توانید گودی زیر چشم و خط اخم را رفع کرده و لب ها، گونه ها و فرم چانه را اصلاح کنید. ضمن این که در این روش پوستتان نیز جوانتر و کلاژن سازی فعال تر شده و از ایـن نظر که حساسیتـی برای شما ایجاد نمی کند، بسیار ایمن است.

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی یکی از روش‌های جوانسازی پوست است که در آن از چربی برای حجم دادن پوست یا رفع چین و چروک‌ها استفاده می‌کنند. برخلاف جراحی پلک تزریق چربی با کمترین عارضه و بهترین نتیجه در کوتاه ترین مدت انجام می شود. در اصل فیلرها یا حجم‌دهنده‌‌های پوستی انواع گوناگونی دارند. در ایران از میان انواع فیلرها، ژل بیشتر شناخته شده است؛ نوع دیگری از فیلر، چربی است. در تزریق چربی از چربی‌های خود بدن استفاده می‌شود. به‌طوری که چربی از بخش هایی در بدن که چربی زائد دارند، مانند شکم و پهلو، برداشته و به موضع موردنظر تزریق می‌شود.

به دلیل اینکه بافت‌های بدن با چربی تزریق شده، واکنش بدی نشان نمی‌دهند، ماندگاری این روش زیاد بوده و عوارض آن بسیار محدود است. به‌ویژه هنگامی که اصول درمانی و مراقبت‌های قبل و بعد رعایت شود. از جمله مراقبت ها کنترل ورم بعد از تزریق چربی است که به کمک سبک زندگی سالم انجام می شود. بسیاری افراد برای کاهش چین و چروک، از بین بردن فرورفتگی‌های صورت مثل فرورفتگی گونه‌ها یا برای حجم دادن به نقاطی از بدن مثل لب‌ها، سینه و باسن از روش تزریق چربی استفاده می‌کنند.

کاربرد تزریق چربی

به طور کلی کاربرد تزریق چربی به شرح زیر است:

  • پر کردن چین و چروک اطراف دهان و زیر بینی
  • حجم‌دهی به لب‌ها، برجسته‌کردن گونه و چانه
  • برطرف کردن نواحی فرو رفته صورت نظیر گودی زیر چشم و شقیقه‌ها
  • محو کردن زخم‌ها و چاله‌های ناشی از جوش و آکنه
  • برطرف کردن افتادگی و شلی پوست در افراد سن بالا
  • جوانسازی پوست

نحوه انجام تزریق چربی به صورت

هنگامی که پوست به دلایل مختلفی مانند افزایش سن، ژنتیک، مراقبت نادرست و استفاده از وسایل آرایشی نامرغوب دچار خشکی می شود، پزشک متخصص پوست و مو برای درمان خشکی پوست و رفع چین و چروک صورت، مقداری چربی را از بخش هایی از بدن مانند ران، پهلو و شکم که دارای چربی زیادی هستند برداشت می کند و به صورت فرد تزریق می کند.

پزشک برای تزریق چربی ممکن است، سوزن ها را چندین بار وارد منافذ پوست کند و هر با مقداری چربی به پوست تزریق می کند و سلول های چربی بلافاصله پس از تزریق از طریق خون جذب پوست می شوند.

تزریق چربی همانند سایر روش ها دارای مراحلی است که این مراحل عبارتند از:

مرحله اول:

از ابتدایی ترین مرحله تزریق این روش می توان به خارج کردن چربی مورد نیاز از قسمت بدن فرد مراجعه کننده اشاره کرد که در اغلب موارد پزشک از نواحی نظیر لایه شکم یا کناره ران برای دریافت چربی مورد نیاز خود استفاده می کند.

مرحل دوم:

دومین مرحله از تزریق چربی صورت، آماده سازی چربی کشیده شده از نواحی بدن است که پزشک برای انجام این فرایند از دستگاهی به نام سانتریفیوژ استفاده می کند. این چربی به دست آمده در سرنگ های مخصوصی از جنس استیل به نواحی مختلف صورت تزریق می شوند.

مرحله سوم:

آخرین مرحله تزریق چربی صورت، تزریق چربی ها به نواحی مد نظر است.

این نکته را در نظر داشته باشید، آن دسته از افرادی که قصد انجام سایر عمل های زیبایی مانند بینی، پلک و .. را دارند این افراد می توانند در اتاق عمل، تزریق چربی را با این عمل های زیبایی به طور همزمان انجام دهند.

از جمله نواحی که به طور معمول مورد انجام تزریق چربی قرار می گیرد می توان به نواحی از قبیل: چشم، گودی زیر چشم، گونه ها، خط خنده اطراف لب، ناحیه چانه اشاره کرد.

مزیت های تزریق چربی

بدون شک آنچه باعث شده تزریق چربی به یکی از بهترین و مناسب‌ترین روش‌ها در بین سایر روش‌های موجود جوانسازی و زیبایی تبدیل شود نکات مثبت قابل توجه آن است. از جمله مهم‌ترین نکات مثبت این روش عبارتند از:

  • در این روش به جای فیلر و ایمپلنت، از چربی های بدن خود فرد استفاده می شود. در نتیجه احتمال ابتلا به عفونت در این فرآیند بسیار پایین خواهد بود. علاوه بر این، احتمال پس زدن چربی های انتقال یافته از سوی سلول های بدن خود فرد نیز در این فرآیند وجود ندارد. این موضوع به معنای سازگاری بیشتر چربی تزریق شده به بدن در مقایسه با سایر مواد تزریق شده به بدن است.
  • زمان انجام این تزریق، کوتاه است و اساساً این کار، وقت زیادی از فرد نمی گیرد. همه این فرآیند می تواند با تنها یک جلسه حضور در کلینیک انجام شود. زمان کوتاه انجام تزریق، یکی از مزیت های تزریق چربی به شمار می رود.
  • دوران بهبودی پس از تزریق چربی، به سرعت طی می شود. این یکی دیگر از مزیت های مهم این فرآیند به شمار می رود.
  • نتایج تزریق چربی «طبیعی» است و ماندگاری قابل توجهی دارد. در این روش، خبری از باقی مانده اسکارهای بزرگ روی صورت و بدن شما نیست.

نتیجه‌گیری

تزریق چربی به صورت یک روش متداول در جراحی زیبایی است که به منظور افزایش حجم و ترمیم نقاطی از صورت که نیاز به  بازسازی و حجم بیشتر دارند، انجام می‌شود. از این روش برای مواردی همچون جوانسازی پوست، کاهش چین و چروک صورت، برطرف کردن نواقص صورت، اصلاح اسکارهای فرور فته و… استفاده می‌شود

اگر تمایل دارید می‌توانید قبل از تزریق چربی به صورت حضوری یا غیرحضوری از دکتر شهاب الدین عزیزی مشاوره دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btnپشتیبانی پشتیبانی پشتیبانی